onsdag 22 december 2010

PimPim.


DAG 3. MIN HUND

PimPim är en stor liten hund som fullkomligt bestämmer och dominerar vårat hushåll.
Allt sker alltid på hans villkor. Hans lag gäller. Trots detta så har han gjort mitt liv rätt mycket roligare.

PimPim har också en stor glad familj, trots att han är ett skilsmässobarn. Alla i hans närhet står på något sätt ut med honom och hans nycker. Den som har mest tålamod med denna dvärgpinscher är hans gudmor Sanna Wallhult. De liksom hör ihop på något sätt, och för detta kommer hon att belönas rikligt, märk mina ord!

På dagarna gör han inte så mycket. Sover. Äter. Bäddar in sig i filtar. Fiser. Fnyser. Pysslar. Äter igen. När han är uttråkad stjäl han råa kycklingfileer och brödlimpor. Snattar nachos så att det osar ost ur hans hundporer flera dagar efteråt. Ställer till med fanstyg och vrider sina öron bakåt flera grader.

PimPim kan prata också, speciellt när han är irriterad. Det kan ni se här:


Ibland funderra jag på att ta honom till slaktaren, men ångrar mig i sista sekund. Och tur är väl kanske det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar