fredag 7 januari 2011

ÄVEN SOLEN HAR SINA FLÄCKAR.

DAG 12. MINA DÅLIGA VANOR OCH LASTER.

De är inte allt för många, men rätt kraftiga. Kan man skriva så?

Det absolut värsta som ryms i min kropp (men som jag jobbar på varje dag) är min totala oförmåga att sluta döma folk. Jag dömer alla, hela, hela tiden, och skapar min egna snedvridna uppfattning. Var detta kommer ifrån vet jag inte, med tanke på min oerhört liberala uppväxt, och en uppfostran som absolut inte någonstans främjat dessa tankebanor.

Jag får alltid hejda mig själv när min hjärna dömer ut folk som sociopatiska losers. Jag får tänka efter mer än många gånger då jag bildar mina egna idiotiska uppfattningar vid de första intrycken.

Men som sagt, jag jobbar på detta ofta.

Andra dåliga vanor jag har är inprogrammerade i mina gener, såsom pms. Jag har även en gen som säger att jag ska göra av med för mycket pengar på skor. Men det är ju bara mänskligt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar