tisdag 28 februari 2012

MIAMI; det styrde jag med del 3.


KONSTEN ATT UMGÅS MED LOKALBEFOLKNINGEN.

Hamnade i en surfstad, mitt i ingenstans. Jag far inte med osanning när jag säger att jag var den enda, DEN ENDA som trillade runt i högklackat. Annars var det flipflops ihop med happy hours precis överallt.

Under de roliga timmarna drack jag öl för en hel dollar styck.Under 7 kronor glaset för er som inte är så duktiga på att omvandla från dolares.

Efter några kalla och en mängd shottar hamnade vi på deras version av nattklubb. Jag fick legitimera mig hela två gånger för att stolt få bevisa att jag var 21 år fyllda. Underbart!

Kvällen blev blöt, men mina högklackade klarade sig. Jag har aldrig någonsin känt mig som en sådan exotisk turist, inte ens när jag besökte landsbygden i Sydafrika.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar