onsdag 27 juni 2012

KAOS BOR GRANNE MED GUD.

Karmakontot gapade tomt idag.

Försov mig och höll på att missa tåget. Släpade min 40 kilos tunga reseväska genom Karlstad. Gick vilse. Kom fram supersvettig och superjäktad till centralstation. Då är tåget försenat. Såklart.
 På sketatåget som var överfullt blev jag förpassad till en härlig kupegranne som i FYRTIO MINUTER gapade i telefon på arabiska. 
Satt mig i en tafflig restaurangvagn som det tog 100 år att få en kaffe i. Personalen skyllde på "ont i knäna". Men väger man ca 150 pannor så tror jag fan att både tid och knän är kraftigt ur led. Det svala kaffet från en  termos anno 1975 kostade 20 kronor kan tilläggas.

Någonstans vid (fucking) Åmål blev det signalfel. 37 minuters signalfel. Min granne tar då upp telefon IGEN och vrålar på arabiska. Underbart mysigt! Jalla jalla allah!

Kom fram till Göteborg där det regnade såklart. Tack Göteborg, tack! Taxichauffören visste inte var jag bodde, utan skulle promt köra mig till Ghettot i Prästgårdsängen istället för anrika Prästgatan. En vanlig visakortsbetalning förstod han sig inte på, utan jag fick köa i regn utanför en bankomat. Hamnade i storbråk eftersom resan helt plötsligt gick på 360 kr, då han inte hade vett att stänga av taxametern. Stormade ur taxin utan att betala överhuvudtaget. Men det var jag väl värd?

Väl hemma då? Nada internetuppkoppling. Bara att pallra sig iväg till 3s servicecenter. Drar mitt visakort i bankomaten på spårvagnen, men glömmer att ta biljetten. Såklart kommer en kontrollant på och gör bort mig med en böteslapp på 1200 spänn. 

På väg hem från rara servicetekniker på 3 inser jag halvvägs att jag glömt min väska. Och precis som i en otäck saga kommer SAMMA kontrollant på som bötfällde mig en timma tidigare. 1200 kr igen. Underbart! 
I min stress inser jag att jag såklart sitter på FEL spårvagn också. Jag kan tydligen inte se skillnad på 1 och 11.

Vilket underbart äventyr!!!!!!!!!




1 kommentar:

  1. Men lilla vän, hur lyckades du med all olycka på en och samma gång? Gott att jag vet att det blev mys när långskånken kom hem. Kram från Mrs Robinson

    SvaraRadera