måndag 2 maj 2011

Dagarna du minns.

Januari-maj.

Vad gjorde jag egentligen?

Januari:

*Firade in det ny året i Värmland på klassiskt vis med finfin middag. Hamnade på okänd efterfest i någon form av lyxvåning (de finns tydligen också i bonnahålor som Karlstad)
Dagen efter på min födelsedag satt jag hos akuttandläkaren med hysterisk tandvärk. Han skrev ut fantastiska värktabletter med motiveringen "du fyller ju ändå år idag." Så trevligt!
Resten av månaden vadade jag igenom snön. Kändes helt meningslöst.

februari

*Nytt jobb. Mycket mer bä än bu.
*Jag måste ha sett fresh och utvilad ut, för legget åkte fram på systemet i ett rasande tempo.
*Bokade resa till L.A.
*Insåg att myskvällar inte är så tokiga när det är mörkt ute 24/7.
*Insåg att inbrott hemma inte var lika mysigt.
*Blev galen av ilska, men objektet som ilskan var riktad mot tittade på mig med små hundvalpsögon, och då blev jag varm i hjärtat istället.


mars:

Vår anyone?
*svärmor på besök. Hon är så söt lilla Karin.
*fick inredningsnojja och plöjde mig igenom loppisar, Ikea och små alldeles för dyra butiker.
*Bra månad för skräckfilm.
*Hemmafest blev det nya svarta.


April:

*Köpte gymkort. För första gången i mitt liv ska jag besöka en sådan inrättning.
*Upptäckte bekantskapen Malin Grönnebäck. Var har du varit i hela mitt liv?
*Läste "Ro utan åror" och grät mig igenom varje sida. Läste även "Hanteringen av odöda" och ville sova med alla lampor tända.
*Berättade för min andra hälft att jag inte är så tuff som han tror alla gånger. Han blev förvånad.
* Blåste in i en lyktstolpe. Ramlade baklänges för att ryggsäcken var för tung några veckor efteråt.

Maj:

Återkommer om en månad.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar