fredag 20 maj 2011

Tgaer du denna Tatiana?


Alla fruntimmer gör det i tankarna, hela, hela tiden. Planerar sitt bröllop. Även jag, såklart.

Såhära ska det se ut:

Bruden: vippig, prickig klänning a la 50 tal med massa underkjolar i tyll. Skinnjacka. Loboutains på fötterna. röd ros vid örat. Vita, långa kallor i buketten. Rött läppstift och ofantligt mycket svart runt ögonen. Glittriga lösögonfransar.

Brudgummen: Han får se ut lite hursomhelst. Nyklippt mohikan på huvudet hade uppskattats.

Tärna: Victoria Silfwerband. Stolt transa.

Toastmaster: Jonas Bengtsson. Ännu stoltare knullfestanordnare.

Plats: Borgvattnet, sveriges mest besökta spökprästgård. Gäster får sova över på egen risk.

Festen: Slash ska crasha tillställningen med gitarr, och stort tårtkrig ska uppstå. Tänk November rain.

Musik: Schlager och hårdrock

Svärmor: Ska fälla en tår, som sig bör.

Tal: Ska hållas av alla, precis alla.

Tårtan: Stor som fan, svart marsipan med röda rosor på.

Mat: Behövs ingen. Sprit räcker gott och väl.

Min lilla perversa hemliga fantasi är att någon av våra ex ska dundra in i kyrkan och skrika "det skulle ha varit jag, det skulle ha varit jag".

Jag kräver inte mycket, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar