måndag 6 juni 2011


På toppen av en strålande vacker park bor det en rar liten hemlös farbror på en bänk. Oftast sitter han bara där och ler, ibland klappar han hundar och morsar på deras mattar och hussar.
Han har snälla ögon, fårat ansikte, men hälsar alltid med ett halvt tandlöst leende på förbipasserande. En rar gubbe som aldrig skulle göra någon illa. Han bara sitter där på sin bänk i solskenet.

Tyvärr gör andra honom illa istället.
Igår blev denna lilla farbror nedslagen. Han fick sig några rejäla käftsmällar, så hans ögon glittrar inte lika mycket numer. Tre killar, TRE, bestämde sig för att råna honom på en hundring, och när de var klara med sina nävar drog de ner honom på marken där de fortsatte att sparka på honom. Tre unga killar mot en helt försvarslös gubbe på ca 55 kilo. Fullständigt onödigt. 100 kronor och en gammal mobiltelefon från 1975. Jag ser ingen logik i detta, ingen alls.

En liten ängel som även hon rastar hunden i samma park, körde rumänsk ledsen hemlös till polisstation och ordnade med tolk. Jag är stolt över att bo i Sverige där just sådana medmänniskor existerar, när jag trodde att allt hopp var ute.

Om jag hade några sjyssta miljoner på kontot skulle jag leja ett känt motorcykelgäng, och sätta ett pris på dessa killars huvuden. Jag hoppas att Allah straffar dem så hårt med arabisk karma att de inte hittar vägen ut från helvetet. Detta gör mig så sjukt bestört, att vi lever i en värld där en hundring är mer värd än någons heder. Jävla idiotjävlar, jag blir så arg att jag kokar.

Mitt strå till den ledsna stacken var att handla käk och överlämna ihop med lite sedlar till den blåslagna gubben. Egentligen tagna ur en hårt ansträngd semesterkassa, men jag ser dem hellre i hans ficka, än uppslängda på en bardisk på den lokala krogen/eller en outlet i USA.

Har jag någon läsare från HA förresten?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar