tisdag 31 januari 2012

Afrikas drottning, helt jävla krönt!

Kollar med stor förtjusning på svt's "Mot alla odds". Ett gäng handikappade ska korsa Afrika på en månad, det är fanimig jäääävligt lång tid att vandra i bushen på.
Jag har själv besökt afrika två gånger, men den senaste resan med mitt ex var fanimej galen.
Jag ska visa detta blogginlägg för mina framtida adopterade koreanska barn, om vad deras polska mammi sysslade med.

#Jag tyckte det var roligt att hetsa vildsvinen. De såg INTE ut som Pumba, och de var inte lika gladlynta heller. Oj vad jag sprang, och oj så irriterade de blev.

#Det var mindre roligt att vara millimeter ifrån att stifta bekantskap med en skorpion. Våran guide fångade den blixtsnabbt i ett glas och min vänstra fot tackade honom för det.

#Att bli utsatt för ett rånförsök kan man ju också vara utan. Mitt på ljusa dagen utanför en bensinmack.

#Jag hetsade mitt ex att gasa järnet nedför backarna i en skruttig bil. Precis som i en actionfilm, när bilen liksom flyger i slowmotion. Ska man gasa så ska man. Alla dyngbaggar blev lite rädda när de rullade runt helt harmoniskt i sina små bollar gjorda av bajs.

#Att fylleköra i ett mangroveträsk där alligatorer och arga flodhästar bor kanske heller inte är så smart. Två sugrör i en guldfiskskål full av sprit orsakade detta.

Min nästa resa ska bli en lugn historia. Kanske bestiga Kilimanjaro, eller nåt sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar