tisdag 10 januari 2012

OASIS


Är inne i en galen Oasisperiod. Lyssnar igenom all de gjort, och lite till.

Mina personliga favoriter:

Stop crying your heart out
She's electric
Little by little


Den sistnämnda gillar jag extra mycket. Trippar ner för memory lane och tänker på hur jag såg någon stå naken på en balkong som vette ut mot ett torg, någon hade elgitarr runt halsen, och någon sjöng "Little by little" klockan tidigt på morgonen när jag skulle handla frukost.
Jag tappade en kasse av den synen om jag inte minns fel.

Roliga tider, utspårade tider, alkoholfyllda tider, sedan växte jag upp. Någorlunda.

Medans vi ändå avhandlar Oasis:

Jag har faktiskt varit hemma hos Herr och fru Gallagher. Min kompis i London bodde granne med dem, så klart att man ska ringa på och låna socker. Meg Mathews vespa stod parkerad i trägårn, och deras hall var väldigt speciell. Koppen jag kirrade sockret i lämnade jag tillbaka, min dumma kossa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar