måndag 23 juli 2012

bä bä vita lamm.

Jag har aldrig sett får i deras naturliga miljö, typ bonnagårdar och sånt dära.. Jag har sett dem på Barnens Zoo i slottsparken, Skansen och lite sånt. Men inte där de liksom bor. Bilden är tagen i somras, för första gången i mitt 36-åriga liv klappar jag får som bor hemma hos någon. 

Detta  berättade jag för min sambos släktingar som bor ute på landet med en hel drös djur. De tittade på mig som om jag vore totalt jävla galen. "Vad menar du", sa de helt chockade.

Jag har bott i Sveriges tre största städer, och så hann jag med London i 7 år. Det är ju inte så att man hade ett ärende ut på vischan för att klappa fåratackor, liksom.

På samma gård har även min killes pappa bott som liten. En gång tog han hästen till skolan när han missade skolbussen. kopplade den (heter det koppla, vad fan säger man?) vid en stolpe utanför skolan när han hade lektion. Det är fan i mig fuck off, det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar