måndag 7 september 2009

Fukki VS Svenska akademin.

Mailade svenska akademin på morgonkvisten. (www.svenskaakademin.se)

Hej viktigpettrar!

Skickar över en liten dikt jag skrivit. Tänkte om jag kunde få lite respons på den:



"andningar och svarta kravaller"

I mitt bröst bor svarta kravaller. De intar mina ohjälpliga organ fulla av svärtans minimalistiska ångest. Hjälp hjälp! jag irrar mig vaken i blindhetens korridor, där tuktens blomster vittnar om morgonstjärnas hålighet. Ett kaos utspelar sig bakom horisontens yttre dimension, allt bottnar i det förföriska ohållbara. Av vargen är vi kommna av lammet ska vi tvaga våra smutsiga händer i dess obönhörliga blod. Jag är en stillsam kanelbulle på ett vidunderligt lattefik. Ät mig! drick mig!

mvh Fukki.

1 kommentar:

  1. Höstmörker: Sommaren är slut, nu kommer hösten. Det är stabilt!

    /Dr Alban

    SvaraRadera