lördag 16 juli 2011

LOS ANGELES DEL 1.


Avhandlar: Rainbow bar and grill, Hollywood, Och den smått fanatiska shoppingen.

Om ni ska välja ett ställe att pimpla ner er på i Hollywood, endast ett, välj då instutitionen RAINBOW BAR AND GRILL. Skit i whisky a go go, House of blues och allt annat tjafs som ligger på Sunset Boulevard. Rainbow har det bästa käket ihop med de bästa drinkarna. Vi halsade ner några sådana rätt friskt eftersom ägaren tyckte de borde vara gratis. Tack tack.
Jag tackade även Ron Jeremy som visade sitt organ för mig i deras kök, mitt under rusningstid. Högst intressant. Min kille tyckte att det var intressantare att ha porrkungen hängandes vid vårat bord, men veckan efter tyckte jag det var häftigare med Luc Besson. Och att delar av resesällskapet flätade håret på självaste Andrew Bryniarski. Kan bara hända på Rainbow, gott folk, bara på Rainbow.

HOLLYWOOD är ju Hollywood. Dekadent, skitigt, förorenat, kriminellt, varmt, och väldigt slummigt. Men jag älskar det. Jag älskar att kila in på In and out burger, vandra ner för Sunset, kolla porraffärerna längs med Hollywood Walk Of fame, förundras över alla freakshowsen som hänger vid Graufmans kinesiska teater där de rullar ut oscarsmattan, och att svälja ner det hela med en sjysst cocktail på någon mörk bar. Husvagnssemestrar till Sveg känns inte som min grej, med andra ord.

Min resväska hem, a.k.a SHOPPINGEN bestod bara av skor, högklackade sådana i alla varianter. tolv centimeters klack på ett par av raringarna om jag inte minns fel. Får kanske teckna någon form av benbrottsförsäkring. Men gud vad jag ljuger nu. Handlade ju en massa kläder med. Till skorna, enbart därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar