onsdag 27 juli 2011

Vintern får gärna komma.


Jag saknar min karl. Han är i värmland och plockar bär. Målar om lador. Springer barfota. Äter smultron med grädde på.

Jag jobbar. Och saknar. Jobbar ännu mer, och saknar. Biter ner naglarna av stress. Usch.

Har ändå hunnit med en flippig middag med spårvagnschaffis Göran och naprapat-Ted. Vi hamnade hos den sistnämnda i en bastu han har förärats med i lägenheten. Det var 60 grader i den, jag höll på att dö.

Men jag vill inte vara här, i trista Göteborg. Jag vill faktiskt vara i Miami. Tanken är att jag ska dit i vinter. Min vän Jonas Hedqvist bor där och för ett herrans trevligt liv med massa cocktails och shoppingrundor. När jag skriver detta inlägg har jag på mig rosa foppatofflor. Bara så att ni ska inse kontrasten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar