lördag 16 juli 2011

LOS ANGELES DEL 3.


Avhandlar: Las Vegas.

Inget besök är ju komplett utan LAS VEGAS ynka 3 timmars bilfärd bort.

Jag blir aldrig trött på stadens neonljus i 150 knyck, flippade hotell, och plinkande från spelautomater som ringer i örona mer än konstant.
Vi hälsade på lönnfeta Elvisar, kompisarna hoppade fritt fall 300 meter ner från Stratosphere Tower, tittade på lättklädda flickor, och bodde på ett cirkushotell.
Besökte även förträffligt flashiga Ghostbar på 55e våningen, där vi hamnade hos Dave Navarro och hans drinkbord. Det var stort och gott. När stället stängde fick jag en plastmugg av vakterna att hälla över spriten i om jag skulle vidare. Jag rullade hem min röv runt kl 5 nånstans dära.

Mitt nya favorithotell är splitternya Cosmopolitan. De stoltserar med en bar/Lounge omringad av en gigantisk kristallkrona, alltså sitter man i en massa glitter. Suveränt! Drack ett lyxigt glas bubbel bland alla vackra människor. Det gick på 55 kronor. Rätt svårslaget.
Jag smugglade även in min röv på Bellagios poolområde. Träffade 3 sicilianska gangstergubbar i 80-års åldern som tyckte jag skulle besöka deras privata cabana. Jag avböjde.

Jag älskar Las Vegas, och det är inte sista gången vi ses.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar