torsdag 15 juli 2010

Tatiana VS sina män.


Alla män som passerat mitt hjärta i en nätt liten revy har jag haft ett speciellt förhållande till. Underligt nog står jag på god fot med de flesta, men man ska inte glömma bort att de heter EX av en anledning.

"DEN KRIMINELLE"
Nyss fyllda 16 började jag hänga med 10 år äldre och grymt världsvane fifflaren. Medans mina vänner söp på hemmafester och slocknade på parkbänkar, smuttade jag champagne totalt minderårig på Cafe Opera. Den första stora kärleken höll i sig i 4 år, innan säpo jagade hans röv runt hela Thailand. Jag vägrade att lämna Svea rike, så jag slog klorna i....

"BUSSCHAUFFÖREN"
En stor, stor kärlek och raka motsatsen till fifflaren. Han bjöd på korv och makaroner hemma i svenssonköket och en trygg famn när jag landade rätt hårt i en normal tillvaro. Livet lekte, jag var oerhört kär, men kärleken till London var desto större.

"TEXASMILJONÄREN"
Money makes the world go round. Smugglade in mig själv i hans fina hus, och stannade där tills min kvot av designkläder och storhetsvansinne nådde sin kulm. Jag pruttade runt i Twiggys gamla bubbla till bil och åkte på advokatbanketter till Florens. På dagarna drack jag Dompa klockan 11 i Hyde Park, och skrek på hans sekreterare efteråt. Någonstans på vägen hookade jag upp med...

"KIWIN"
Mannen med stort M från Down under. Svart hår, fräknar och klarblå ögon fick mitt hjärta att slå femtioelva volter. Tyvärr korsades inte våra vägar på det sättet jag ville. Dålig timing ihop med geografiska avstånd, (lägg till hundra dissar från hans sida) gjorde pannkaka av allting. Men en oerhörd tårfylld upprättelse fick jag ändå när hans lilla hjärta lättades till slut. Jag grät floder på Heathrow när han viskade sweet nothings i mitt öra. Män som gråter är riktiga män!

"IRLÄNDAREN"
Trevligt tidsfördriv.

"NORRLÄNNINGEN"
Underbar men ack så inte min stil. Testade samboliv i Malmö, och gifte mig faktiskt på fyllan i Las Vegas iklädd rosa lackkorsett. Tristessen gjorde sig påmind, och jag började prassla med...

"ROCKMUSIKERN"
Denna skandal på två ben förtjänar egentligen ett eget inlägg. För första gången i mitt liv fick jag smaka på ordet passion. Vi drogs till varandra som två destruktiva magneter, och aldrig har jag funderat så mycket på vad som rymmas kunde i hans huvud. En bergodalbana till förhållande där vi körde all in med allt som tänkas kan. Han dikterade sataniska verser, visade mig högst annorlunda delar av livet och jag älskade tillbaka helt villkorslöst. Men men....

"BASISTEN"
Återigen fångade en svårflörtad musiker mitt polska hjärta. Efter att ha grisat runt i en skandalsåpa bestämde vi oss för att satsa på varandra, i hela 5 år faktiskt. Denna man kommer att betyda mycket för mig livet ut, men kärleken räckte inte liksom till för att få en vardag att gå ihop. Två egon ihop med skilda personligheter satte en riktigt tråkig spik i vår förhållandekista.
Nästa fruntimmer som får honom på kroken kan (nästan alltid) skratta sig lycklig.

"LAMMKÖTTET"
Min alldeles underbara fantastiska KRISTOFFER. Jag har en plan förstår ni; Han ska sätta stopp för ordet "ex". Ibland gör jag åt helvete dumma val, men ibland så blir jag bara så stolt över mig själv när jag inser att min hjärna samarbetar med mitt hjärta. Han sätter det i brand 24/7 och ingen, då menar jag INGEN, kan mäta sig med min bästaste erövring. Det var jobbiga turer, sömnlösa nätter, och ett och annat drama, innan de mest otippade personerna i Göteborgs stad fann varandra. Halllujah äntligen blev det vi!!! *pustar ut än en gång*


Tack även till statisterna: DANSBANDSMUSIKERN, FOTBOLLSPELAREN, SEXMISSBRUKAREN, DEN RÖDHÅRIGA (som faktiskt räddat livet på mig. Bokstavligt talat) och alla andra karlar som förgyllt mitt liv på vägen.




1 kommentar:

  1. Ja jösses.. det blir några *Tittar efter i min egen garderob/liksäck* Men vaffan, lite har man ju lyckats lära sig på vägen! :)

    SvaraRadera