torsdag 12 augusti 2010

När fantasin bara skenar iväg.


Jag har rätt intressanta grannar.

HON: En vandrande sida ur tidningen Vogue,
HAN: En skitig rocker. Fast egentligen luktar han gott, jag har minsann smygsniffat lite på honom i all hemlighet inne på ICA.

Någongång ska jag fråga ifall de har lust med att lägga ut sitt bröllopsalbum på Tradera, men då hade jag säkerligen fördärvat hela servern med min galna budgivning.
Jag tror även i min vildaste fantasi att de är sådär opolitisk korrekta i sin svenssonhet. Frukost (Iransk importerad sushi) äter de säkert på ett bord format som en chockrosa elgitarr, där de dricker designkaffe ur skamligt dyra Ittalaglas.
De smartpratar säkert viktiga saker som Vietnamesisk inrikespolitik och den globala uppvärmningen på professornivå.

Själv bor jag i en loppmarknad, jag hetsdricker sunkkaffe, och just nu handlar de stora diskussionerna om hur man ska bära sig åt i spelet GTA. Iklädd fula joggingbyxor surfar jag runt på Ikeas hemsida, och hur jag än bär mig åt så kommer mitt hår aldrig att bli sådär snyggrött.

Det är fan mitt polska arv som har ställt till det för mig. Ja så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar